torsdag 24 september 2009

allas våran älskade glödjedödare; agnes!


Nicola gjädjen själv säger: åh, jag är som glad idag...
Agnes glädjedödaren säger bistert: då får vi hoppas att din maskin inte krånglar så mycket idag.


imorse var jag medvetslös då väckarn ringde. fattade inget alls. jag var bittrare än bittrast och bad agnes hålla käft då hon yrade om hennes massage tid i DECEMBER!!! väl på jobbet piggnade jag till och var påriktigt gott humör (som agnes dödade på ca 30sek... just kidding mi lovely). vi (jag och bagge såklart) har även stött på vår everst. en stor mutter (bolt kanske det hetter?) har fastnat där man spolar ner allt äckel och den är helt omöjlig att få upp. vi (mest jag) har försökt lirka med allt från fiskar till 3 meter långa järnrör. men det är omöjligt. imorgon ska jag nog ta med en skruvmejsel och försöka få upp den. mycket spännande (forts följer). idag har förövrigt varit den slappaste dagen ever. det blev något fel på fiskebåten så fisken tog sig inte in i fabriken. så vi busade på fram till lunch (med muttern o.s.v). efter lunch blev det hårdkörning i typ 2h då vi pumpade 200ton. jag stog på krångelväkten, där locken är SÄMST! men det gick ganska bra, när man väl kommit in i det. jag trodde att jag var stålkvinnan. det visade sig att det är jag inte. mina armar är nu mer helt döda efter att ha bråttats med maskinen om mina firrar i minst 20 min. sen båt byte, efter det ville leif-helge inte starta igång min maskin, så han sa åt mig att chilla, jag satt på en kartong i ca 1h och petade lite på en otroligt ful fisk. sen fem minuter innan skiftbyte ler han åt mig och slår igång den och säger; just for you baby, näe okej, det kan inte riktigt var så han formulerade sig, men jag vet att det var det han menade. jag studsar och och hårdkör på slutet. en riktigt king dag. jag vill nästan påstå att jag hade roligt. eller vaddå nästan? allt med agnes är roligt. så är det bara.

1 kommentar: