onsdag 23 september 2009

dagens nicola


idag hade jag ipoden i sporttoppen. på något sätt lyckades den halka ur och jag kände den mot magen. eftersom jag inte kan sticka in en gummihandske täckt i fiskäckel mellan tuttarna mitt på jobbet så fick den vara kvar där. dock kände jag hur den gled längre och längre ner, tillslut känner jag den halka längs benet. jag går de 10 metrerna till agnes och pratar lite, berättar att ipoden har halkat ner, fnissar lite och går tillbaka till min väkt. efter 5-10 minuter ser jag agge komma emot mig med ett stort flin på läpparna. hon håller i något som blänker. min ipod. grattis nicola. du har tappat den i en pöl med fiskäckel. odd-ståle (ja han heter så påriktigt) hittade den vi agnes fötter och frågat om det var hennes. hon blir förvånade, hinner undra vem som kan vara så klantig att den tappar sin ipod utan att märka det?... Nicola såklart!

har fått känna mig både smart och teknisk idag. kingeling!



ps. grattis till jonas och agge som firar 4 år. 00.00 make a wish! ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar