tisdag 15 september 2009

la vita é bella


det känns otroligt värt att gå till jobbet kl. 15.30 och göra ingenting i 40 min för att sen få reda på att båten gått på grund och att man måste komma tillbaka kl.19.00 och jobba till slut. ojobbigt?! kameran ska med på jobbet någon dag snart. så ska det fotas då agge äter fiskinälvor och alla våra härlig miner man glömmer av sig och slickar sig om munnen. fiskskvätt är rätt mumsigt. väkten är det bästa jag vet, förutom då jag råkar komma åt knappen och kartongen hinner skjutsa iväg innan jag packat klart. eller då man råkar trycka dubbelt och det forsar 40 kilo fisk på en. det är också roligt. då är det tur att bagge står i väkten bredvid och räddar en. sännie och forre blir snurriga på filé. jag kommer nog få tuppjuck när jag måste stå där, det går rätt sakta, eeeeeeeller?vi luktar alla fisk dygnet runt och hatar alla som duschar och luktar gott (det borde vara förbjudet). tur att vi är snyggast på stället ändå (haha typ inte, satan så fräscha polack brudarna är, inte okej) aja, vi är iallafall bäst och älskar livet mest, eller nåt. HA DE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar