fredag 2 oktober 2009

The fissssshhhhhh is coming

Sitter här vaken alldeles ensam en stund på morgonkvisten, inte helt ovanligt. Men om schemat ska stämma så borde agge komma upp snart iaf. Efter några dagars ledighet så blir det äntligen jobb i eftermiddag! Jay!


Kan ju uppdatera lite vad vi pysslat på med senaste dagarna..


I tisdags bestämde vi oss för att åka in till tromsö och STORhandla. Och tro mig, det blev inget annat än precis STORHANDLING. Fyllde hela bagaget med flingor sylt, havregryn mm. Våran basföda så att säga.

Jag och agnes fyndade även 3 tusenbitars pussel och en hårfärg till nico! ( Som måste tilläggas att hon blev väldigt fin i! ) Och jag lyckades få tag i en sån där fruktansvärt god fett flottig ostepölse med bacon på. Ingen dålig dag med andra ord.

Och just det, snöblandat regn fick vi också, har minsann sett hur den vita gränsen vandrat längre och längre ner på bergstopparna runt omkring, inte länge kvar nu!
Kvällen spenderades vid köksbordet med lite rosevin. Grymt mysigt!


Onsdagen var alla bakis och låg och spydde i omgångar på toan. Nae , inte riktigt så var det, Som Elin sa på kvällen: Det här kan ju bli den mest spårade kvällen nånsin, det vet vi ju int?!
Men det blev det inte, onsdagen var också lugn och fin med lite bankärenden och film!

jag och nico på promenad... spana in VATTNET!






Torsdagen jobbade alla utom jag och agge. Eller jag tror fasen att vi jobbade hårdare. Satt med pusslet i sträck i ca 5 timmar! Awesome!! Sen vankades det PANNKAKA !!
jag och Agnes fann varandra, ytterligare ;), genom att förenas under ugnspannkaka, pannkaka och plättar, till skillnad från så många andra. Försökte få igång en vild diskussion om pannkaka vs plättar, men till våran besvikelse var det tyvärr inte någon som nappade på det. Någon som vill diskutera??


MEN, vi åt inte bara pannkaka... utan pannkaka med HJORTRONSYLT.
(= världens godaste sylt) Tackar och ber för agnes varje kväll att hon tog med en burk. De fyra andra var rätt skeptiska.... men nicola var nog närmast ett knivhugg när hon påstod att den smakade kött..
pannkaksvändarn som bara misslyckas en enda gång, som självklart kommer med på bild


Idag fredag och det blir joooooooobbb för alla! Nyss köpt 950 ton fisk. Så borde bli jobb för alla hela helgen, om allt fungerar som det ska på fabriken... Jippie!




- Om jag var rik skulle jag äta hjortronsylt varje dag

3 kommentarer:

  1. saknar bilder på fräscha Norrbaggar........

    SvaraRadera
  2. Agnes! Fredag 18/12 10.00. Kram

    SvaraRadera
  3. De där är plättar inte pannkakor...:)

    SvaraRadera